Philips barnevelsignelse




For to uker siden hadde vi barnevelsignelse for Philip, og det ble en kjempe fin dag sammen med familien.
Vi valgte å ha middagen på låveloftet hos mamma og pappa, men det innebar en god del rydding da alle i familien har brukt loftet som lagringsplass de siste årene. Jeg overdriver ikke hvis jeg sier at på et tidspunkt var det stua fult opp til taket med ting og tang.
Så etter et par dager med rydding og en del turer på gjenvinningsstasjonen var loftet klart for fest.


Vi går i en pinsemenighet som heter Salt Nordhordland. I pinsemenigheter  døper men ikke barna slik som i statskirken, i stedet kommer menigheten sammen å ber for og velsigner barnet. Senere kan barnet selv velge å bli døpt.


Vi dekket til langbord med rullede duker og enkel dekor. Jeg hadde hvite kubbelys i norgesglass( som vi by the way fant når vi rydda), og noen søte små blå blomster som mamma hadde etter konfirmasjonen til lillebroren min.
I tillegg hadde vi heliumballonger i blått og hvitt svevende over bordet.


 Til bordkortene skrev jeg ut alles navn sammen med et bibelvers på tykt papir. Så brettet jeg serviettene slik at de fikk en "lomme" og hadde bordkortet ned i den.





Johan laget hjemmelaget finnbiffgryte til middag, servert med ris og gratinerte grønnsaker.
Til kakebordet gikk jeg for et par enkle løsninger, jeg ville ikke styre med for mange kaker da vi bare var 18 gjester tilsammen.
Så mamma bakte en liten kransekake, jeg lagde "dåpskaken",  cake pops av noen kake rester jeg hadde i frysen og så hadde vi en isbar.
Isbaren var nok den største hit'n på kakebordet, og var det enkleste å "lage". Jeg kjøpte is på butikken sammen med forskjellige typer topping, og så laget jeg hjemmelaget karamell- og sjokoladesaus.


Vi koste oss så masse at jeg glømte helt å ta bilder, men heldigvis var det noen som tenkte på det, så tusen takk til alle jeg har fått lånt bilder av. Og en spesiell takk til alle som har vert med å bidra til at dagen ble så fin som den ble med.


                                                           (Johan og Philip)

Ingen kommentarer