DIY bokbind


Det er skolestart denne uken. For meg var første skoledag etter sommerferien alltid den mest spennende. I tillegg til å treffe igjen alle i klassen og høre hva de hadde funnet på i løpet av sommeren, var kanskje det mest sennenes for meg den nye timeplanen, nye bøker og ikke minst nytt bokbind. Kall meg hva du vil, men noe av det kjekkeste som finnes er å legge nytt bokbind på skolebøkene.  Så når jeg så noen på YouTube som laget tavlebokbind, så måtte jeg bare prøve det, og dele det på bloggen.



Du trenger

Tavlemaling
En papirpose
Pensel
Saks







Klipp ned ene siden av posen, for så å klippe ut bunnen. Da skal du ende opp med en lang stripe papir.
Følg instruksjonene på malingsboksen, og mal et så jevnt strøk som mulig over posen. La det første strøket tørke helt, før du maler det andre strøket.

Når malingen er tørket er det bare å finne frem bøkene, og ha på det kuleste bokbindet i klassen!




Lykke til.

                                               Hilde

Ingen kommentarer