Høst i hagen

I går tok regnet seg en pause, og da sprang jeg ut for å  pynte litt utenfor.  Jeg laget en gresskarlykt med å bruke Johan sin drill og lyslenker som går på batteri. Ideen til den fant jeg hos Martha Stewart.

Her er noen bilder av hvordan jeg gjorde det.



Jeg kjøpte grasskaret mitt på coop obs!

Så skjærte jeg ut bunnen av gresskaret og grav ut alle innvollene.
Det kan være lurt å gjøre dette ute, av en eller annen grunn
tiltrakk gresskaret VELDIG masse fluer.


Jeg brukte drillen til Johan for å bore hullene.


Jeg gikk for sikksakk mønster.

Da var det bare å få alle lysene inni alle hullene.
Jeg valgte å bruke batteridrevne lys.

Når jeg hadde fått alle lysene inni hullene, pakket jeg delen
med batteriene inn i en plastpose og la den forsiktig inni gresskaret.






Det ble med en gang litt kosligere uten for døren.
Lykten fra IKEA har jeg fylt med fargerike høstblader, og hengt et lite
syltetøyglass med et te lys i. For å få litt flere dimensjoner
satte jeg en liten vase med et telys i nede i hjørnet på lykten.










Slik ser det ut i mørket.
Ha en fin dag videre!
                                       Hilde


Ingen kommentarer