DIY julekort


Ingenting er mer personlig enn et hjemmelaget håndskrevet julekort. Disse kortene fant jeg inspirasjon til i fjor, og jeg kunne bare ikke la være å lage dem i år også. De er utrolig enkle å lage, og det tar ikke så lang tid heller.
Dette er en kjempefin aktivitet å gjøre sammen med barn eller venninner på et juleverksted.



Alt du trenger er litt papir, et utvalg av knapper i forskjellige farger og fasonger, linjal, superlim og en sort penn/tusj.


Begynn med å ordne knappene slik du ønsker å ha dem på kortet. 
Tegn deretter en rett strek ned til hver knapp. 
Lim knappene på enden av streken og tegn på en liten "sløyfe" øverst på knappen.
Tilslutt kan du skrive God Jul i ene hjørnet på kortet, eller hvor du måtte ønske.



Her har jeg laget en "krans." Legg knappene i en sirkel slik du måtte ønske på kortet, og lim dem fast på papiret.
Lim så flere knapper på toppen av disse til du oppnå den effekten du er ute etter.
Så skrev jeg God Jul, og tegnet noen stjerner rundt.





Til slutt en liten snømann. Når jeg hadde limt knappene på plass, tegnet jeg en flosshatt og armer med en sort tusj. 




Her er det bare fantasien som setter grenser, juletrær, snølykter, sukkerstenger osv.
Fyll kortene med fine julehilsener og send dem til noen du er glad i.

God Jul alle sammen!!!

Hilde

Ingen kommentarer