Lag ditt eget kunstverk!




I den nye leiligheten er de fleste veggen hvite, og selv om hvite vegger gjør det lyst og luftig, føles det ganske tomt uten noe på veggene. Så vi har begynt å jakten på bilder og kunst vi kan henge opp. Når min søster og svoger var på besøk i februar var vi på Greenwich marked, der fant vi to fotografier og to kort som vi har fått rammet inn og hengt på veggen. Vi har også laget en foto collage av meg og Johan som ble inspirert av et bilde jeg så på Pinterest. Det var også her jeg fant ideen til dette maleriet.


Siden vi ikke har lyst å skeie for mye ut på vegg dekor, fant jeg ut at jeg skulle finne frem igjen den kunstneriske siden av meg. Det er noen år siden sist jeg tok penslene fatt, og jeg innså at jeg faktisk hadde savnet det mer enn jeg trodde. Så de siste dagene har jeg kost meg i garasjen med maling og spray maling, det er lettere enn du tror å lage ditt eget kunstverk, og det beste av alt er at du kan bestemme hvordan det skal se ut, og velge de fargene som passer inn med ditt interiør.
Så slipp kreativiteten løs og finn din indre kunstner!





Jeg begynte med å fylle lerretet med forskjellige farger som bakgrunn.





Bruk mange forskjellige farger, meste parten vil ikke vises når maleriet er ferdig, men det er med på å gi bildet dybde.



Etter du er ferdig med bakgrunnen bruker du en metallic spraymaling, og sprayer der du syntes det passer. Det er lurt å gjøre dette ute, og husk å les instruksjonene til spraymalingen nøye før du begynner.





Når du er ferdig å spraye, fyller du inn rommene imellom spraymalingen med "hoved" fargen du har valgt, som du ser har jeg gått for gull og blå/turkis, det gjør ingenting om du lar noen av bakgrunnsfargene komme igjennom et par steder.


La kunstverket ditt tørke helt før du begynner på det neste steget.




Som er å teipe av bildet i noe som ligner på et fiskebeins mønster. Vi gjordet det litt tilfeldig, men du kan være så nøye som du ønsker, eller du kan teipe det mønsteret du måtte ønske, vær kreativ!



Som du ser har vi brukt forskjellige størrelser på teipbitene.



Slik så det ut da vi var ferdig å teipe.



Så da er det på tide å spray male hele bildet med teipen på.






Når malingen er tørket kan du begynne å fjerne teipen. 







Johan var ikke så gira i begynnelsen, men ble ganske ivrig etter vert.  




 Vi har ikke helt bestemt oss hvor det skal henge, så foreløpig henger det i stuen.



Lykke til!


Hilde

Ingen kommentarer